Obec Strážovice

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Vánoční zpívání v kapli
31 1 2 3 4
Tříkrálová sbírka 2025
5
6 7 8
Nabídka práce - CVP
9 10
Drůbežárna Prace
Nabídka práce - Vetropack Moravia Glass, a.s.
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
Vybíraní místních poplatků
21 22 23 24
Třetí osoby na prvním místě
25 26
27 28
Drůbežárna Prace
Zelenina Juvita
29
Odečet plynoměrů
30
Pozvánka na akci Kyjovského Slovácka v pohybu, z.s.
31 1
Farní ples ve Strážovicích
2
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 7:30 - 15:30
    Úterý 7:30 - 15:30
    Středa 7:30 - 17:00
    Čtvrtek 7:30 - 15:30
    Pátek 7:30 - 14:00
  2. Telefonické podání:  +420 518 622 128
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@strazovice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Strážovice 196, 696 38 Strážovice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v Strážovice 196, 696 38 Strážovice úředních dnech a hodinách:

Pondělí 7:30 - 15:30
Úterý 7:30 - 15:30
Středa 7:30 - 17:00
Čtvrtek 7:30 - 15:30
Pátek 7:30 - 14:00

Telefonické podání: +420 518 622 128
Poštou na adresu Obecní úřad, Strážovice 196, 696 38 Strážovice.
Elektronicky na e-mail: obec@strazovice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: qn6b8b6
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Strážovice 196, 696 38 Strážovice
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
Ověření podpisu 50 Kč
Ověření listiny 30 Kč/strana 
Změna trvalého pobytu 50 Kč
Hlášení v místním rozhlase (1×) 50 Kč
Užívání veřejného prostranství (prodejního místa) 50 Kč
Za psa 60 Kč/rok
Tuhý komunální odpad ("popelnice") 600 Kč/rok a osobu
Za užívání hrobového místa - platí se na 10 let dopředu (průměrný poplatek za 10 let se pohybuje kolem 700 Kč) 10 Kč/m2
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Bez finanční úhrady budou podávány informace:

Formuláře